Дэлхий даяараа төмөр замд анхаарал хандуулснаар тээврийн хэрэгслийн хорт хийн ялгарлыг бууруулж чадна гэв

Дэлхий даяараа төмөр замд анхаарал хандуулснаар тээврийн хэрэгслийн хорт хийн ялгарлыг бууруулж чадна гэв

Image

Төмөр замын суурь бүтцийн хөрөнгө оруулалтыг нэмэгдүүлснээр тээврийн хэрэгслээс гарах нүүрстөрөгчийн ялгарал, эрчим хүчний хэрэглээг багасгасан тухай Олон улсын эрчим хүчний агентлаг 1 дүгээр сарын 30-ны өдөр нийтлүүлсэн илтгэлдээ дурджээ.

Олон улсын төмөр замын холбоотой хамтран бэлтгэдэг.Төмөр замын ирээдүй илтгэлээс үзэхэд төмөр зам бол эрчим хүчинд хамгийн ашигтай тээврийн хэлбэрийн нэг хэдий ч үүнийг олон нийт үл тоодог аж.

Дэлхий нийтийн зорчигч тээврийн 8%-ийг, ачаа тээврийн 7%-ийг төмөр зам эзэлдэг ч тээврийн нийт эрчим хүч нийлүүлэлтийн ердөө 2%-ийг эзэлсэн үзүүлэлттэй байгааг илтгэлд тэмдэглэжээ. Төмөр зам ашиглалтын тооцоогоор дэлхийн нийт дүнгийн 0.3%-ийг чулуужсан түлшний шаталт эзэлж байна.

Олон улсын эрчим хүчний агентлагийн гүйцэтгэх захирал, доктор Fatih Birol “Төмөр замын салбар бол эрчим хүчний салбар төдийгүй хүрээлэн буй орчинд ч бодитой нөлөө үзүүлж чадаж байна” гэжээ. Эрчим хүчний эх үүсвэрийг янз бүрээр боловсруулж хөдөлгөөнийг илүү ашигтайгаар хангах нь бага эрчим хүчээр төмөр замаар тээвэрлэлт хийж нүүрсхүчлийн хий болон дотоодын бохирдуулагч хаягдлыг багасгах боломжтой.

Аль хэдийн төлөвлөсөн болон барилгын ажил нь явагдаж байгаа төслүүдийг үндэслэж төмөр замын суурь бүтэц дэх жил тутмын хөрөнгө оруулалт 2050 он гэхэд 315 тэрбум ам.долларт хүрэхийг энэхүү илтгэлд дурдсан.

Түүнчлэн хот доторх төмөр замын дэд бүтцийн өргөжүүлэлтийн үзүүлэлт хамгийн хурдацтай байна. 1970-2015 оны хооронд аль ч 5 жилийн хугацаанд барьж байгуулсан нийт төмөр замын уртаас дараагийн 5 жилийн хугацаанд төлөвлөгдсөн ба барилгын ажил нь явагдаж байгаа метрогийн нийт урт нь 2 дахин нэмэгдэх тухай тус илтгэлд тусгасан. үр дүнг харуулж байна.  Хот доторх төмөр замын сүлжээгээр дэлхийн хэмжээн дэх зорчигчдын тоо өнөөдөртэй харьцуулахад 2050 онд 2.7 дахин өснө гэж төлөвлөгдөж байна.    

Галт тэргээр зорчсон зорчигдын тоо нь аль хэдийн 7 дахин их үзүүлэлттэй байгаа Энэтхэг болон Зүүн өмнөд Азид хамгийн их өсөлт харагдаж байна. Япон улс 25%, Европын Холбоо 45%-ийн өсөлттэй байхад Хятад улс 3 дахин их өсөлтийг үзүүлнэ.

Ирэх 30 жилд хурдны замын салбарт шинээр тавигдах бүтээн байгуулалтын бараг тал хувийг Хятад улс эзэлнэ. Хятадын хурдны замын сүлжээгээр зорчигчдын тоо 2050 он гэхэд 3 дахин ихсэхэд Японд 85%, Европын холбооны орнуудад 66% ихсэх төлөвтэй байна. “2050 он гэхэд дэлхийн хаана ч байхгүй зорчигч тээврийн багтаамж”-ийг шинэ дэд бүтцийн бүтээн байгуулалтаараа дэмжиж буй Энэтхэг улсын гол замын сүлжээний өсөлтийг мөн илтгэлд онцолжээ. Энэтхэг улс 2050 он гэхэд төмөр замаар зорчих дэлхийн нийт зорчигч тээврийн 40%-ийг эзэлнэ.

https://www.railjournal.com/policy/global-focus-on-rail-could-slash-transport-emissions-says-iea/

  • 2019-02-19 10:43:00
  • Сүүлд нэмэгдсэн мэдээллүүд

    Тавантолгой-Зүүнбаян чиглэлийн 414.6 км төмөр замын бүтээн байгуулалт өрнөж байна
    2020-07-06 11:10:00
    Тендерийн урилга
    2020-07-03 16:34:00
    Тээвэр, зохион байгуулалтын мэргэжилтэн Г.Батсүх “Алтан гадас” одонгоор шагнууллаа
    2020-06-23 11:51:00
    Р.Батсүх: Тавантолгой-Зүүнбаянгийн төмөр замаар анхны галт тэргийг 12 сард явуулахаар ажиллаж байна
    2020-06-14 09:40:00
    Тавантолгой-Зүүнбаян чиглэлийн төмөр замын сараалжийг пандрол төхөөрөмжөөр угсарна
    2020-06-09 11:48:00
    ТЗХАБ-ын гишүүн төмөр замууд цахимаар хуралдлаа
    2020-06-04 10:50:00
    Үнийн санал авах урилга
    2020-05-26 15:39:00
    Хөгжлийн зүтгүүр хөврөх зам
    2020-05-26 09:15:00
    Сонгон шалгаруулалтын зар
    2020-05-25 09:43:00
    Арга зүйн зааварчилгаа өгч, сургалтад хамрууллаа
    2020-05-19 15:55:00
    Монгол Улсын Ерөнхийлөгч Х.Баттулга төмөр замын бүтээн байгуулалтын ажилтай танилцлаа
    2020-05-11 13:49:00
    Тавантолгой-Зүүнбаян чиглэлийн төмөр замын дээд бүтцийг угсарч байна
    2020-04-22 17:22:00