Дэлхий даяараа төмөр замд анхаарал хандуулснаар тээврийн хэрэгслийн хорт хийн ялгарлыг бууруулж чадна гэв

Дэлхий даяараа төмөр замд анхаарал хандуулснаар тээврийн хэрэгслийн хорт хийн ялгарлыг бууруулж чадна гэв

Image

Төмөр замын суурь бүтцийн хөрөнгө оруулалтыг нэмэгдүүлснээр тээврийн хэрэгслээс гарах нүүрстөрөгчийн ялгарал, эрчим хүчний хэрэглээг багасгасан тухай Олон улсын эрчим хүчний агентлаг 1 дүгээр сарын 30-ны өдөр нийтлүүлсэн илтгэлдээ дурджээ.

Олон улсын төмөр замын холбоотой хамтран бэлтгэдэг.Төмөр замын ирээдүй илтгэлээс үзэхэд төмөр зам бол эрчим хүчинд хамгийн ашигтай тээврийн хэлбэрийн нэг хэдий ч үүнийг олон нийт үл тоодог аж.

Дэлхий нийтийн зорчигч тээврийн 8%-ийг, ачаа тээврийн 7%-ийг төмөр зам эзэлдэг ч тээврийн нийт эрчим хүч нийлүүлэлтийн ердөө 2%-ийг эзэлсэн үзүүлэлттэй байгааг илтгэлд тэмдэглэжээ. Төмөр зам ашиглалтын тооцоогоор дэлхийн нийт дүнгийн 0.3%-ийг чулуужсан түлшний шаталт эзэлж байна.

Олон улсын эрчим хүчний агентлагийн гүйцэтгэх захирал, доктор Fatih Birol “Төмөр замын салбар бол эрчим хүчний салбар төдийгүй хүрээлэн буй орчинд ч бодитой нөлөө үзүүлж чадаж байна” гэжээ. Эрчим хүчний эх үүсвэрийг янз бүрээр боловсруулж хөдөлгөөнийг илүү ашигтайгаар хангах нь бага эрчим хүчээр төмөр замаар тээвэрлэлт хийж нүүрсхүчлийн хий болон дотоодын бохирдуулагч хаягдлыг багасгах боломжтой.

Аль хэдийн төлөвлөсөн болон барилгын ажил нь явагдаж байгаа төслүүдийг үндэслэж төмөр замын суурь бүтэц дэх жил тутмын хөрөнгө оруулалт 2050 он гэхэд 315 тэрбум ам.долларт хүрэхийг энэхүү илтгэлд дурдсан.

Түүнчлэн хот доторх төмөр замын дэд бүтцийн өргөжүүлэлтийн үзүүлэлт хамгийн хурдацтай байна. 1970-2015 оны хооронд аль ч 5 жилийн хугацаанд барьж байгуулсан нийт төмөр замын уртаас дараагийн 5 жилийн хугацаанд төлөвлөгдсөн ба барилгын ажил нь явагдаж байгаа метрогийн нийт урт нь 2 дахин нэмэгдэх тухай тус илтгэлд тусгасан. үр дүнг харуулж байна.  Хот доторх төмөр замын сүлжээгээр дэлхийн хэмжээн дэх зорчигчдын тоо өнөөдөртэй харьцуулахад 2050 онд 2.7 дахин өснө гэж төлөвлөгдөж байна.    

Галт тэргээр зорчсон зорчигдын тоо нь аль хэдийн 7 дахин их үзүүлэлттэй байгаа Энэтхэг болон Зүүн өмнөд Азид хамгийн их өсөлт харагдаж байна. Япон улс 25%, Европын Холбоо 45%-ийн өсөлттэй байхад Хятад улс 3 дахин их өсөлтийг үзүүлнэ.

Ирэх 30 жилд хурдны замын салбарт шинээр тавигдах бүтээн байгуулалтын бараг тал хувийг Хятад улс эзэлнэ. Хятадын хурдны замын сүлжээгээр зорчигчдын тоо 2050 он гэхэд 3 дахин ихсэхэд Японд 85%, Европын холбооны орнуудад 66% ихсэх төлөвтэй байна. “2050 он гэхэд дэлхийн хаана ч байхгүй зорчигч тээврийн багтаамж”-ийг шинэ дэд бүтцийн бүтээн байгуулалтаараа дэмжиж буй Энэтхэг улсын гол замын сүлжээний өсөлтийг мөн илтгэлд онцолжээ. Энэтхэг улс 2050 он гэхэд төмөр замаар зорчих дэлхийн нийт зорчигч тээврийн 40%-ийг эзэлнэ.

https://www.railjournal.com/policy/global-focus-on-rail-could-slash-transport-emissions-says-iea/

Сүүлд нэмэгдсэн мэдээллүүд

D180-16 загварын өндөр хүчин чадалтай дизель хөдөлгүүр зохион бүтээжээ
2019-10-21 15:52:00
2020-2024 оны үйл ажиллагааны хөтөлбөрийн талаар хэлэлцэв
2019-10-16 09:33:00
Ерөнхийлөгч Х.Баттулга Тавантолгой-Зүүнбаян чиглэлийн төмөр замын бүтээн байгуулалттай танилцлаа
2019-10-11 10:12:00
Японд шинэ галт тэрэг нэвтрүүлнэ
2019-10-07 10:40:00
Ахмадууддаа хүндэтгэл үзүүллээ
2019-09-30 13:33:00
“МТЗ” ТӨХК-ийн өвөлжилтийн бэтгэл 80 хувьтай байна
2019-09-30 09:38:00
“Монголын төмөр зам” ТӨХК-ийн Гүйцэтгэх захирлаар Р. Батсүх томилогдлоо
2019-09-26 16:31:00
Тавантолгой-Зүүнбаян чиглэлийн төмөр замын төсөлд хамтран ажиллахыг урьж байна
2019-09-26 13:48:00
"Монголын төмөр зам" ТӨХК-ийн 2019-2020 оны өвөлжилтийн бэлтгэл хангах нэгдсэн арга хэмжээний төлөвлөгөөний хэрэгжилт
2019-09-24 10:25:00
“Монголын төмөр зам” ТӨХК иргэдэд 2016-2019 онд хийж хэрэгжүүлсэн ажлаа танилцуулж байна
2019-09-22 15:38:00
Засгийн газрын нээлттэй хаалганы өдөрлөг үргэлжилж байна
2019-09-16 15:53:00
Х.Баттулга: Энэ бол Монголчуудын өөрсдийн хүчээр барьж буй анхны том бүтээн байгуулалт юм
2019-08-13 09:00:00